TÄVLINGSRAPPORT FALKÖPING..



Denna dag bestod av ett evigt regnande och ingen va nog riktigt ren när dom kom därifrån =) Trots detta gick det väldigt bra och jag är sjukt nöjd med min insats och sjukt stolt över min lilla pappa som kom 4a i veteranernas A-final efter två heatsegrar och en 2a plats i kvalen !!

Så här gick det för mig i kvalen:

Första: Kom iväg bra i starten på 1an men sen när tvåan skulle i så tjärva den och bara skrapa så tappa en del på det.. Kom ut som 4a tror jag med kunde ta en som fick problem med bilen och stod stilla.. jagade då andra platsen och var ikapp en saab som inte körde vidare snabbt men varje gång jag kom nära fick jag rutan full med lera så såg inte ett skit (eller det var just det jag såg, SKIT).. lyckades heller aldrig komma om (även om det va nära ett par gånger) så slutade 3a ..

Andra: Sämre start denna gången då jag sov lite granna men kom tillslut ut som nr 3 och jagade både 1an och 2an.. Tappade lite i en kurva för fick en grusstråle sprutande in genom något hål som träffade rakt i ögat så såg inte så mkt och va i däckvallen och hälsade på.. men klarade att hålla min 3eplats ändå och några kurvor senare hade 2an lyckats med en rullning och fått med sig ledaren på köpet så kunde ganska enkelt smita förbi dessa och ta över ledning som jag sedan höll i mål, heatseger..

Tredje: Rätt bra start (men inte tillräckligt) så kom ut som 2a och låg tätt på 1an i iaf 2 varv innan jag gjorde bort mej lite och halka efter, men höll min placering iaf och körde in som 2a..

Med 16 poäng inkörda vart jag 3a in i A-finalen och kunde välja till mej startspår 2..
Fick en sådär start där och blev massa oreda där man bara körde på känn då sikten var obefintlig (och det var den nog för alla) men tillslut var jag ute som nr 4a tror jag.. kunde dock ta en ganska enkelt eftersom hon flöt ut i en kurva så kunde snika på innern.. Bara att börja jaga på 2an som jag kom ikapp ganska enkelt, dock en annan femma att ta sig om =P Men lyckades tillslut då hon flöt ut i en kurva och jag kom på full bresop i leran (trodde det skulle gå åt helvete) och lyckades hålla bilen på rätt köl och få med mej farten.. Nu satte jag upp jakten på 1an och var nästan ikapp men hade behövt ett varv till för och avancera ännu mera.. Men men är jättenöjd med min 2a plats..

Bild tagen av Ingrid Folkracebilder Rosengren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback