Lite uppdatering bm besök v.29 ..

Helt glömt att skriva om senaste besöket hos barnmorskan, vilket vart i tisdags.. Det gick kanonbra och Viola skötte sig så exemplariskt så jag vart helt chockad 😊 

Börja redan nere vid hissarna att prata om bebis då märktes tydligt att hon kände igen sig från förra gången vi var där .. Väl inne  i väntrummet börja hon peka och dra i mig mot våran bms rum och säga "mamma bebis dääär" så fick förklara för henne att vi måste vänta på vår tur, vilket hon inte riktigt  va så sugen på 😆

När vi blev inropade började hon med att visa barnmorskan vart bebis fanns (utifall att hon inte visste det) genom att klappa på magen och säga "mammas bebis" och sen peka mot undersökningssängen för att jag skulle veta vart jag skulle lägga mig liksom 😉 Sen låg hon bredvid och gosa med magen när bm mätte och lyssnade på hjärtat 👍 Bebis mådde prima med fina hjärtslag på 140 och sf måttet mättes till 28 cm så va helt normalt ..


Man blir ju så stolt över sin stora tjej ♡ Märks att hon börjar fatta lite att det finns en bebis där inne och hon verkar helredo att bli storasyster 👍

Idag har vi haft en riktig hemmadag i soffan iförda pyjamas .. Viola hade ju feber igår kväll så blev inge jobb och förskola för oss .. Feber var dock borta imorses men märks att hon inte är riktigt ok iaf så blir VAB imorgon också.. 


Vart nästan helt blöjfri idag med .. Hon älskar ju att gå med rumpan bar så inga protester heller och bara skett en liten kissolycka på hela dagen 👍

Va och hämta ut paket från HM igår med så kanske visar lite av det senare idag eller imorgon ..

Kommentarer
LindaViola - mamma till två! säger:

De är så stora nu våra tjejer, helt galet! Svea följde ofta med mig i slutet med. Hon tyckte det var både roligt och spännande. Upplevde också att hon var redo att bli storasyster när det var dags och jag tror mycket beror på att hon fick vara så delaktig. Nu kunde jag ju återkoppla till det när vi skulle till BVC med lillebror och även när hon själv skulle på 2-års kontroll 😊

Svar: Ja ! Man blir ju så barnsligt stolt också när dom visar sånt intresse för magen och klappar och gosar :) Hur har hon reagerat på lillebror när han väl kommit ut då? Är så spänd på att se Violas reaktion när vi kommer hem med bebis !!
Enander

2016-05-20 | 19:04:31
Bloggadress: http://lindaviola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback