Förlossningsberättelse - Tor 💚

Lördag 25 nov kl 20.00


Jag känner att sammandragningarna börjar komma allt tätare och ganska så regelbundet och eftersom Charlies förlossning starta så bestämmer vi oss för att åka in och kolla.. Är väl inne ca 21 och blir undersökt men är då inte öppen mer än 2 cm och 1.5 cm tapp kvar så börjar förbereda oss på att det kanske inte är dags ändå.. Blir satt med CTGkurva ett tag iaf och värkarna fortsätter någorlunda men ingen direkt styrka i dom.. Vi bestämmer tillslut att vi ska hänga kvar lite i närheten och se om det ökar så jag o Conny går runt i sjukhuskorridorerna skjuttielva gånger och runt 12 tiden så börjar värkarna bli starkare så återvänder till förlossningen, ny undersökning (öppen 3 cm o tappen utplånad) och ny CTG.. Värkarna avtar dock och jag vill bli igångsatt men får inte det då jag bara var i v 36+5 .. Får ett rum på hotellet istället och på morgonen är värkarna i stort sett borta så vi får åka hem sjukt besvikna ! 


Måndag 27 november


Besök hos barnmorskan på förmiddagen som tycker lite synd om mig och vi planerar in att göra en hinnsvepning längre fram i veckan om det inte sätter igång självt.. Hon fick inte göra en samma dag då jag inte va i v 37+0 förrän på tisdagen 🙈

Slemproppen går vid 12 tiden ungefär..

Kl 23.30 går vattnet så ringer mamma som kommer upp  (för och passa barnen) och samlar ihop våra grejer och åker mot förlossningen.. Ringer i bilen och säger att vi är på väg in, något förvirrad bm fr0gar om jag har värkar vilket jag inte hade då men försäkrade henne om att det kommer gå fort detta 😅 Börjar få värkar som ökar mer och mer under bilfärden som tar lite extra tid då det såklart snöar på hyberg och spårar massa i slasket på vägen .. 

Tisdag 28 november 

Anländer till parkeringen ca 00.05 och känner då hur resten av vattnet kommer när vi väntar på att bli insläppta.. Dom vill ta in oss i ett undersökningsrum innan och jag uttrycker nåt i stil med "jaja kan väl gå in här men tänker inte stanna här länge för ungen kommer nu".. Dom tar blodtryck och sätter CTG  (som är på i typ 2 min).. Dom undersöker och är nu helt öppen så dom slänger på en filt och rullar in hela sängen i en förlossningssal.. klockan är nu 00.23 och dom skriver in mig.. 

Flyttas över till förlossningssängen och får lustgastuben i handen, tar två värkar och tar sen första (och enda) krystvärken varpå lillkillen (citerar barnmorskan) tar ett skutt och är ute 00.30 😉

En fin liten kille på 3310g och 50cm 💚


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback